10 enkle tips som hjelper deg i gang.

10 enkle tips som hjelper deg i gang.

1: Ny start- Kvitt deg med alle julerestene
. Når du nå starter en ny livsstil vil dette spare deg for unødvendige fristelser. Om du ikke ønsker å kaste det eller gi det bort kan du f.eks fordele passelig mengde i poser til lørdagsgodt. Forutsigbart og besparende, men krever mer selvdisiplin siden det enda er i hus.

 2: Skriv ned dine mål 
Forskning viser at de som skriver ned målene sine har større sjanse for å nå dem. 
Å ha dem synlig slik at du hele tiden vet hva du vil, er motiverende og gjør at det større sjanse for at du gjør de handlingene som må til for å lykkes.
 3: Test ditt utgangspunkt og test deg selv underveis 
Test din fysiske form slik at du vet ditt utgangspunkt, da blir det også mer motiverende når du tester deg underveis og ser din fremgang. Du får også en pekepinn på om treningen du gjør, har effekt. 
I starten er det vanlig å være motivert, men det kommer stunder hvor det er mer utfordrende, da kan en re-test motivere deg. Ta kontakt med en Personlig Trener og avtal jevnlige møter, slik at det blir lettere å holde den gode vanen.
 4: Sett listen passelig høyt Mange gjør feil ved å sette for høye mål og forventninger til seg selv f.eks å trene 5 g i uken og aldri spise søtsaker. 
Dette gjør at du mister motivasjonen når det ikke går veien. 
Sett derfor overkommelige mål, gjennomfør dem og av og til litt ekstra. Som f.eks å ha som målsetting å ha 2 treninger i uken så klarer du 3.

 5: Ha det gøy!- Finn Treningsgleden.
 Dette er det viktigste med trening. Husk at den beste treningen er den det blir noe av. Start derfor med noe som du synes er gøy og la det inspirere deg til å prøve noe annet. 6: Planlegg Skriv en ukesplan. 
Her får du en oversikt over treningstid, måltider, familietid og avslapping. Dette gjør det mer forutsigbart og gir deg en større sannsynlighet for å lykkes.

 7: Tren med venner Å trene med venner kan gjøre treningsopplevelsen mye bedre. Det vil også gjøre at du forplikter deg til avtaler, som gjør at det er større sjanse for at du gjennomfører

. 8: Ytre motivasjon Gi deg selv belønning etter en viss periode eller når du når ett bestemt mål. Det kan f.eks være en kjole du har ønsket lenge eller en TV du ønsker å oppgradere. Gi deg selv en liten oppmerksomhet og noe å glede deg til.

 9: Finn din indre motivasjon 
Klarer du å finne din indre motivasjon, vil det bli lettere å ta riktige valg. 
Indre motivasjon kan f.eks være å få mer energi til å følge barna eller å holde ryggen sterk for å unngå ryggplager.


10: Få en Personlig Trener til å hjelpe deg i gang
 Sammen med en personlig trener kan du finne motiverende mål og få en trenings- og kostholdsplan som er tilpasset dine behov. En personlig trener hjelper deg å få det maksimale ut av treningen, slik at du når de målene du ønsker. Du vil videre få hjelp til å bruke riktig teknikk, for å unngå skader og feilbelastning.

En personlig trener vil også kunne hjelpe deg som trenger spesiell tilrettelegging i forhold til skader eller andre utfordringer.

  • Instagram App Icon
  • Facebook App Icon
  • LinkedIn App Icon
Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Ingen tagger enda.
Follow Us
  • Instagram App Icon
  • Facebook App Icon
  • LinkedIn App Icon

PERSONLIG TRENING - GRUPPETRENING - KOSTHOLDSFORSLAG - VEKTREDUKSJON- STYRKETRENING - SKADEFOREBYGGING - BEDRE HOLDNING - KONDISJONSTRENING - MUSKELMASSASJE