Saftige havrelapper for hele familien!

Pannekaker og lapper har blitt en stor hit blant barna i vår familie. Hver torsdag er jeg så heldig å få være hjemme med barna og da har det blitt en tradisjon å lage pannekaker/lapper. Siden det da minst blir 52 lunsjer i året med pannekaker kan det være lurt å gjøre det litt sunnere uten at det går på bekostning av smaksopplevelsen.
Her har jeg prøvd mye rart og det har ofte endt med at de blir harde som murstein og smaker som sandpapir. Dette har gjort at svigermor alltid er like skeptisk når hun blir invitert på lappelunsj.
Men nå har jeg ENDELIG funnet løsningen på noen lapper som er både saftige og smaker godt!!

Og ungene liker de (Har prøvd dette på andre barn også, for mine barn har ingen smaksløker igjen etter jeg har prøvd ut det meste på dem)



Så her er oppskriften:

Gir ca 20 lapper!


Det tørre:


-2 dl møllerens fibra fullkornsmel (Andre typer som f.eks havremel kan også brukes, husk mest mulig fiber)


-2 dl Havregryn -1/2 spiseskje bakepulver -1/2 spiseskje vaniljesukker -2 scoop proteinpulver (helst rein proteinpulver uten tilsetning) Det våte: -4-5 Egg -5 dl Kefir, surmelk. ( Vanlig melk kan også benyttes) -1 spiseskje lettrømme Bland det våte og det tørre hver for seg. Hell deretter det våte oppi det tørre og bland godt.
La det svelle i ca 15 min Stek på middels sterk varme, vend når det flytende starter å stivne. Lappene smaker best med hjemmelaget syltetøy, rømme og iskald melk


Bon appetit!

  • Instagram App Icon
  • Facebook App Icon
  • LinkedIn App Icon
Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Ingen tagger enda.
Follow Us
  • Instagram App Icon
  • Facebook App Icon
  • LinkedIn App Icon

PERSONLIG TRENING - GRUPPETRENING - KOSTHOLDSFORSLAG - VEKTREDUKSJON- STYRKETRENING - SKADEFOREBYGGING - BEDRE HOLDNING - KONDISJONSTRENING - MUSKELMASSASJE