Styrk kroppens grunnlegende bevegelser.

Ønsker du å styrke hele kroppen slik at daglige gjøremål blir lettere? Da er løsningen å trene grunnleggende funksjonelle bevegelser 3 ganger i uken. Gjør øvelsene i denne rekkefølgen med belastning som du akkurat klarer 10 repetisjoner med riktig teknikk. Gjennomfør 3 sett før du går over til neste øvelse. Ta 30- 60 sek pause mellom settene. Disse øvelsene utfordrer kroppens grunnleggende bevegelser: - Markløft- Plukke noe opp fra fra bakken. Mange av kroppens muskler i bruk. primært bakre del, posterior chain. - Knebøy- Bevege kroppen fra sittende stilling til stående uten å hjelpe til med armene. Trener fremside lår og setemusklatur. - Ro-øvelse- Dra noe til deg. Styrker rygg, baksiden av skuldre og armbøyer som bidrar til å gjøre holdningen bedre. - Brystpress- Presse noe fra deg. Styrker bryst, fremside skuldre og armstrekker. - Nedtrekk- Dra noe oppenfra og ned. Styrker brede ryggmuskel og armbøyer. - Skulderpress- Presse noe over hodet. Styrker skulder og armstrekker. Disse bevegelsene vil også styrke kjernemuskulaturen. For å styrker denne mer isolert anbefales en planke øvelse på slutten av treningsøkten Husk god teknikk og riktig restitusjon. Behold de samme bevegelsene men varier øvelsene hver 2-3 mnd.

  • Instagram App Icon
  • Facebook App Icon
  • LinkedIn App Icon
Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Ingen tagger enda.
Follow Us
  • Instagram App Icon
  • Facebook App Icon
  • LinkedIn App Icon

PERSONLIG TRENING - GRUPPETRENING - KOSTHOLDSFORSLAG - VEKTREDUKSJON- STYRKETRENING - SKADEFOREBYGGING - BEDRE HOLDNING - KONDISJONSTRENING - MUSKELMASSASJE